pieczone

Pieczone ziemniaki z miodem i tabasco – pycha!

9/09/2011

Dziś u mnie kuchnia eksperymentalna. Przyznam, że trochę się zainspirowałam daniem mięsnym z repertuaru mojej „drugiej połówki“. Otóż kiedyś robił on udka kurczaków w piekarniku, na ostro, z miodem (tu przepraszam wszystkich wegetarian, którym mogłam odebrać apetyt). Pomyślałam, że to przecież idealny pomysł na ziemniaki. I muszę powiedzieć, że pycha. Szczególnie z tym moim dyżurnym sosem do sałatek. Jest wtedy taki miły kontrast, bo ziemniaki są trochę słodkawe, sos trochę słonawy, a wszystko razem lekko ostre. Myślę, że może super smakować z jakąś delikatna sałatką z rukoli na przykład. Sama też muszę jeszcze wypróbować różne kombinacje, w każdym razie potencjał jest, spróbujcie!


© Mariola Streim




Przepis na ziemniaki z miodem i tabasco

4 ziemniaki
1 łyżka miodu
1 łyżka oleju
tabasco (można wziąć dużo, ja wzięłam prawie pół łyżki!)

Ziemnieki pokroić w cienke księżyce, wszystkie pozostałe składniki wymieszać. Wszystko razem wymieszać w dużej misce, aby ziemnieki były oblane. Wyłożyć na blachę, najlepiej wyłożoną papierem do piecznia (gdyż miód z tabasco może się zapiec i wtedy trudno jest umyć blachę) i piec ok. pół godziny w nagrzanym wcześniej piekarniku w temperaturze ok. 200 ˚C.


© Mariola Streim
© Mariola Streim
© Mariola Streim

You Might Also Like

0 Komentarzy