bez pieczenia

Krówka, szybkie ciasto bez pieczenia

10/02/2011

Tiramisu jest super, ale kto powiedział, że my nie mamy równie dobrego ciasta bez pieczenia? Kolejny przepis, który tak jakoś do mnie dotarł, pocztą pantoflową, najpierw do Macieja, kolegi mojej siostry, a potem do mnie. Ciasto jest po prostu genialne, nie wymaga pieczenia, a jego przygotowanie nie zajmuje dużo czasu. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest dużo pracy, ale właściwie najwięcej zajmuje ugotowanie kremu budyniowego, reszta to już jak zabawa w klocki, dziecinnie prosta. Jeżeli będziecie mieć zupełnie mało czasu, możecie ewentualnie kupić gotowy krem, bez gotowania, miksuje się go tylko z mlekiem. To wprawdzie nie to samo, ale jakieś pocieszenie dla tych najbardziej zabieganych.

© Mariola Streim




Przepis na krówkę

Warstwy kolejno od spodu:
herbatniki petit beurre (petibery)
krem budyniowy
krakersy
karmel (można kupić gotowy w puszcze)
krakersy
bita śmietana
gorzka czekolada starta na tarce

Krem budyniowy:
3 szklanki mleka
3 żółtka
1 cukier waniliowy
3 łyżki cukru pudru
3/4 szklanki mąki krupczatki
3/4 margaryny Kasi

Przygotowanie kremu:
W jednej szklance mleka rozrobić wszystkie składniki oprócz margaryny. Pozostałe mleko zagotować i dolać resztę. Pogotować chwilę na małym ogniu, ciągle mieszając, aż masa zgęstnieje. Po wystudzeniu zmiksować z margaryną.

Bita śmietana
600 ml śmietany kremówki
1 łyżka cukru pudru
3 fixy do ubijania śmietany

Przygotowanie całości:
Na blaszce lub w płaskim prostokątnym naczyniu ceramicznym układamy kolejne warstwy, według opisu, jak wyżej. Na koniec dekorujemy czekoladą startą na tarce i wkładamy do lodówki, najlepiej na 24 godziny.

Warto zaprosić gości, jak już zrobicie to ciasto, nie będą mogli wyjść z zachwytu :-)




You Might Also Like

20 Komentarzy

  1. smakowicie wygląda :) znam to ciasto pod nazwą migdałowiec i jest naprawdę pyyyyszne

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie smaki! każda warstwa z osobna pyszna, a co dopiero ich połączenie w całości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasta bez pieczenia to fajna sprawa:) To wygląda bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię takie samo ciasto tylko na górę wylewam polewę czekoladową :)... jest pyszne, a Twoje prezentuje się rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dzięki za wasze miłe komentarze, ciekawy pomysł z tą polewą, to już wtedy chyba jest szczyt wspaniałośći, bo jak to inaczej nazwać?

    OdpowiedzUsuń
  6. he, he i mało czasu zajmuje zrobienie, a to podstawa. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. O ty szatanie cukierniczy!
    Kusisz takim ciastem:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Piszę tutaj, bo mam ochotę na deser. Najlepiej bardzo deserowy!

    Jako, że jesteś obserwatorką/obserwatorem mojego bloga zapraszam (ośmielam się!) teraz także na stronę facebookową.
    http://www.facebook.com/mowiaweki


    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. z przyjemnością, już tam lecę i dziękuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. kooocham je!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda po prostu rewelacyjnie ! Zakochałam się od razu :). Koniecznie muszę spróbować.. może w weekend znajdę czas :)

    OdpowiedzUsuń
  12. zaskoczyłaś mnie tą krówką bez pieczenia:)

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja mam pytanko,czy połączyłaś petibery z krakersami (słonymi?),bo takie głównie znam.Pozdrowionka ;)
    Budyń za to powieliłam wg Twojej propozycji-smaczny !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, słodkie petibery i słone krakersy, to połączenie właśnie sprawia, że to ciasto tak świetnie smakuję

      Usuń
    2. A,no to na to połączenie się nie zdecydowałam,może następnym razem spróbuję ;)
      Na słodko też całkiem nieźle smakuje ;)

      Usuń
  14. Ulubione ciasto moich dzieci ;) Z ty, że ja używam samych krakersów zamiast herbatników a wierzch posypuję prażonymi płatkami migdałów.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciasto jest wyśmien8te!

    OdpowiedzUsuń