jajko

Sałatka ziemniaczana polsko-niemiecka, a na pewno nie rosyjska

10/09/2011

Pamiętacie, jak to w domu waszych rodziców było? Pewnie w większości domów polskich do dziś przygotowuje się tradycyjną sałatkę. Na każde święta i uroczystości musi być obowiązkowo. Kiedyś gdzieś słyszałam, że zwana jest sałatką rosyjską i trzeba się nieźle namęczyć, aby taką zrobić. Minimum pół dnia krojenia zmieniaków, warzyw, jabłek, jajek... Z kolei wersja niemiecka sałatki ziemniaczanej jest bardzo praktyczna, raczej uboga w porównaniu z tą, którą ja znam z naszych polskich stołów. Właściwie składa się prawie z samych ziemniaków, jest grubo pokrojona i jada się ją zawsze i wszędzie. No cóż, co kraj, to obyczaj. Moja sałatka jest połączeniem wersji polskiej (tej niby rosyjskiej) i niemieckiej, i jest najlepsza ze wszystkich. Wykonanie jej nie zajmuje aż tak dużo czasu, a smakuje wyśmienicie.

© Mariola Streim
© Mariola Streim




Przepis na sałatkę ziemniaczaną

2 ugotowane w mundurkach ziemniaki
2 jajka ugotowane na twardo
4 małe ogórki kiszone
1 mała puszka groszku konserwowego
1 łyżka musztardy (koniecznie Dijon)
majonez (można wziąc pół na pół z jogurtem)
sól, pieprz


Ziemniaki i jajka obrać, wszystkie składniki pokroić w kostkę, (nie musi być tak drobno, jak robiły to nasze mamy przy sałatce rosyjskiej) wymieszać z majonezem, musztardą i przyprawami.


Prawda, że szybko? Spróbujcie tej sałatki, nadaje się na każdą okazję.

Takie serduszko z ogórka (prawda, że piękne?) podpatrzyłam na innym blogu, niestety nie wiem już na którym, bo tyle ich ostatnio oglądam, dołączę natychmiast tu linka, jak dacie mi znać, kto takie serduszka ma na swoim blogu.

27.01.2012
Ha, wiedziałam, że się znajdzie :-)
Serduszka różnego rodzaju produkuje www.justmydelicious.com
i właśnie tu znalazłam to z ogórka

You Might Also Like

7 Komentarzy

  1. chyba nie skłamię, gdy nazwę ją sałatką mojego dzieciństwa ;)
    Yummy & Tasty

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba sobie zrobię taką:)
    Pyrki uwielbiam.
    Do tej pory robiłam zwykłą sałatkę z marchewką pietruszką i resztą, czyli polską vel rosyjską.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. To ja się podzielę jak to u mnie w domu było: żadnego krojenia (poza ogórkami i jabłkiem), bo ugotowane warzywa przeciskało się przez takie kółko z kratką :) ot, tajemnica ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sałatka jest absolutnie genialna! Zrobiłam na jutro na Wigilię i jest pyszna, a jeszcze się nie przegryzła. Dziękuję. Przy złamanej nodze mam ograniczone możliwości kulinarne, bo stanie na jednej nodze mnie wykańcza...

    OdpowiedzUsuń
  5. robiłam wczoraj do kiełbasek z ogniska, pycha!
    serce cudne !!!!

    OdpowiedzUsuń