ciasta i ciasteczka

Domek z piernika, przepis i szablon

12/22/2016

Moi Drodzy! Święta już za chwilę, więc jest to już ostatni wpis przed Wielkanocą. Życzę Wam aby było u Was miło i oczywiście smacznie.
Jeśli macie jeszcze nieco czasu, zachęcam do upieczenia domku z pierników. Zamieszczam szablon oraz przepis i zapewniam, że nie jest to trudne. Całość zajmie Wam około 4 godzin i może okazać się idealnym prezentem po choinkę.

Domek przygotowałam do magazynu VEGE.
© Mariola Streim
© Mariola Streim
Wyłącznie do użytku prywatnego. Chcesz wykorzystać do celów komercyjnych? Zapytaj mnie o zgodę.
260 g mąki
130 g margaryny wegańskiej
70 g cukru pudru + do nieco do dekoracji
1 łyżeczka ciemnego kakao rozpuszczonego w odrobinie wrzątku 
szczypta proszku do pieczenia
20 g syropu z agawy
czubek łyżeczki przypraw do piernika


Wszystkie składniki wymieszać i wyrobić na gładkie ciasto. Rozwałkować podsypując mąką i wycinać nożem elementy domku. Najlepiej wyciąć najpierw szablony z papieru, przyłożyć je do ciasta i wycinać wzdłuż krawędzi szablonów. Aby elementy się nie zdeformowały, można rozwałkowywać każdy z nich na kawałku papieru do pieczenia i wraz z papierem przenosić na blachę. W każdym elementów wyciąć grubą słomką dziurki. W elementach do dachu wystarczą po dwie dziurki na dłuższym boku.

Piec 9 minut przy temperaturze 220 °C we wcześniej nagrzanym piekarniku. Po upieczeniu pozostawić do ostygnięcia.
Z cukru pudru i odrobiny wody zmiksować lukier, umieścić w woreczku foliowym z odciętym rogiem i ozdobić elementy domku. Pozostawić je do wyschnięcia przynajmniej do następnego dnia. Przy pomocy wstążeczki połączyć elementy i gotowy domek umieścić na talerzu posypanym cukrem pudrem. Można podświetlić od wewnątrz światełkami LED.

You Might Also Like

9 Komentarzy

  1. Prześliczny, jaki on uroczy.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny! :) Ja kilka lat temu robiłam taki domek, ale nie był aż tak uroczy jak Twój ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam robić i zapomniałam, ale teraz Mia chora, więc chętnie zrobię razem z nią.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow! Jaki śliczny, co roku obiecuję, że zrobię i nie wyrabiam)) chyba po świętach to wkoncu zrobię ))

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny domek, bardz podoba mi się łączenie na wstążeczkę :) U mnie domki na szybko ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. z podanych proporcji wychodzi jeden domek? -Paula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasta będzie nieco więcej, resztę można wykorzystać i upiec dodatkowe elementy dekoracyjne, na przykład gwiazdki, czy choinki. Miłego pieczenia!

      Usuń
    2. super, dziękuję za odpowiedź, w tym roku koniecznie muszę upiec taki domek :)

      Usuń