ciasta i ciasteczka

Szybkie ciasto z jabłkami

11/05/2012

Niedawno zorganizowałam dla Was jesienny konkurs z szarlotką. Wszystkie nadesłane przepisy na ciasta z jabłkami godne są wypróbowania i jak obiecałam, od czasu do czasu, sięgnę po jeden z nich. Dziś wybór padł na ciasto Marty, jest bardzo łatwe i uda się każdemu. Zapraszam Was do spróbowania :-)
Zaglądajcie tu, niebawem kolejne ciasto z jabłkami.

© Mariola Streim

Ciasto z jabłkami

1 szklanka cukru
4 jajka
2 szklanki mąki
1 łyżeczka sody
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżeczki cynamonu
5 jabłek
2/3 szklanki oleju
10 dag posiekanych orzechów włoskich (nie dodałam)
5 dag posiekanych migdałów (nie dodałam)
cukier puder do posypania

Jajka z cukrem ubić mikserem. Mąkę połączoną z sodą, proszkiem i cynamonem dodawać powoli do jajek ubitych z cukrem. Miksować na wolnych obrotach.
Na koniec dodać do ciasta olej, orzechy i migdały. Wymieszać łyżką. 
Około połowy ciasta wyłożyć do natłuszczonej tortownicy, a pozostałą połowę wymieszać z jabłkami z pokrojonymi na małe kawałki i wyłożyć na wierzch. Piec ok. 50 min w temperaturze 180 ˚C.




You Might Also Like

46 Komentarzy

  1. Cieszę się, że przepis przypadł Ci do gustu:) Mam nadzieję, że ciacho smakowało. Coś dawno nic słodkiego nie piekłam - jesień chyba jest dobrą porą, by nadrobić te zaległości.

    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam szarlotki różnego rodzaju :) niedługo tez piekę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciacha z jabłkami sa boskie! To równiez wygląda przepysznie.:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Proste i smaczne. Lubię ciasta bez skomplikowanej instrukcji obsługi. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak z jabłkami , to na pewno pyszne

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie bym się poczęstowała takim słusznie dużym kawałkiem :-D

    OdpowiedzUsuń
  7. Z jabłkami zawsze i wszędzie, i o każdej porze ! Pychota!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Proste, szybkie i pysznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mi się podoba, szczególnie że ma w nazwie "szybkie", ostatnio doba mi za krótka:)

    OdpowiedzUsuń
  10. znakomite ciacho! nawet okruszki po nim bym wyjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  11. a 2/3 oleju ?! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba nie zrozumiałam pytania, bo olej jest, proszę sprecyzować, może muszę coś jeszcze uzupełnić?

      Usuń
  12. Czy ciasto nie powinno się piec w niższej temperaturze? Bo przy 180 to po 20minutach zaczęło się przypiekać:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tą temperaturą rzeczywiście jest problem, dużo zależy od pieca, czy jest elektryczny, czy gazowy i oczywiście ciasto zawsze należy obserwować, aby nie spalić. U mnie akurat ten czas i temperetura były ok., ale możliwe, że u Ciebie czas jest trochę za długi. Jeżłi piszesz, ze już po 20 minutach nie wygląd dobrze, to można trochę zmniejszyć, albo na jakiś czas wyłączyć górną grzałkę.

      Usuń
  13. Ciasto wyszlo pyszne. Juz dodalam do ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  14. To ciasto jest pucha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że pycha ;-) super, dziękuję

      Usuń
  15. Wspaniale i prosciutkie, wlasnie probowalam wypieku :)

    OdpowiedzUsuń
  16. u mnie pieczenie zajęło ok.50-55 min, ciasto bardzo smaczne! z pewnością ten właśnie przepis będę polecała innym miłośnikom wypieków :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zrobiłem to ciasto wczoraj i naprawdę pycha i dużo czasu nie zajęło a w piekarniku siedziało 50 min w 180 st i nic się nie przypaliło. Polecam ten przepis! Dodam iż to moje 1-sze ciasto w życiu hehehe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łał, gratuluję premiery, i dziękuję za miły komentarz :-)

      Usuń
  18. Czy spód Pani podpiekła najpierw, czy od razu na niego wylała drugą warstwę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie podpiekałam osobno. Tylko przy wykładaniu ciasta najpierw wylałam samo ciasto, a potem wyłożyłam na wierzch tę część ciasta wymieszanego z jabłkami. W ten sposób jabłka były tylko w górnej części, nie opadły i dolna część była po upieczeniu z samego ciasta.

      Usuń
    2. Super, dziękuję. A czy mogłaby Oani polecić jakiś konkretny rodzaj jabłek: słodkie, kwaśne, wilgotne, suche?

      Usuń
    3. Zawsze biorę jabłka, jakie mam pod ręką, chociaż wiem, że niektórzy przykładają dużą wagę do rodzaju. Do ciast najczęściej używa się jabłek kwaskowych i twardych, na przykład Boskop lub Elstar.

      Usuń
    4. Haha jeszcze jedno mam pytanie ;) czy to na dużą czy małą tortownicę?

      Usuń
    5. Chyba 24 cm średnicy, ale mogę zmierzyć dopiero wieczorem i podać dokładnie.

      Usuń
    6. Już wyłożyłam na kwadratową ;) Ale okrągła to rzeczywiście byłaby coś koło tego, z tego, co widzę.

      Usuń
    7. No to rzeczywiście do wieczora to za długo byłoby ;-)
      Ciekawa jestem, czy Ci będzie smakowało, daj znać :-)

      Usuń
    8. Pyszności! Ciasto bardzo nam smakuje, zrobiłam w wersji z orzechami i migdałami, oraz ze spodem bez jabłek. Na moje oko spód wyszedł trochę za suchy, więc następnym razem dam olej do ciasta, a nie do jabłek.

      Usuń
    9. Teraz widzę, że mój opis mógł zostać nieco inaczej zrozumiany, niż zamierzałam, muszę nieco zmienić. Ciasto na dolną i na górną część jest identyczne. Na samym końcu podzielić je na pół i do tej jednej dodać jabłka. Olej powinien znajdować się w całym cieście. Już zmieniam opis, dziękuję za uwagi, okazały się pomocne :-)

      Usuń
  19. Witam, takie pytanko, jajka ubić z cukrem, czyli białka tak ? Czy całe jajka? Przepraszam ale dopiero zaczynam moją przygodę z ciastami. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co przepraszać :-)
      Ubiłam całe jajka z cukrem, mikserem na najwyższych obrotach, aż zrobiła się jasna, gładka masa.
      Powodzenia!

      Usuń
  20. Mam pytanie odnośnie jabłek. Czy są one pokrojone na małe cząstki czy starte na grubych oczkach?

    OdpowiedzUsuń
  21. właśnie upiekłam to ciasto :) jest przepyszne i naprawdę szybko się je robi :) polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, dziękuję za komentarz i życzę smacznego :-)

      Usuń
  22. Przeszukując różne strony i blogi internetowe trafiłam tutaj, skierowało mnie tu hasło przewodnie "szybkie" :)
    20 minut temu w moim piekarniku wylądowało to jabłkowe cudo, nic się nie przypala, a aromat niesie się po całym mieszkaniu :)
    Oby smakowało tak apetycznie jak wygląda!
    Pozdrawiam,
    W. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. witam a ja dodałam do tego jeszcze dwa jajka szklankę mąki ciutkę zwiększyłam ogólnie składniki i oto już jest piękna ogromna blacha ciasta :)jest pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Z tego przepisu też skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Za dużo dodałam cynamonu i wyszło mi za ciemne, nie takie ładne jak na załączonym zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Super przepis. Właśnie upiekłam i zjadłam ciepły kawałek z dodatkiem gałki lodów, mniamuśne :) Dzięki i pozdrawiam.
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo i dziękuję za komentarz :-)

      Usuń