brokuł

Brokuł z rukolą i pistacjami

11/17/2011

Już kiedyś pisałam o nim tutaj. Co tu o nim pisać, oprócz tego, że lubię, nawet bardzo i mogę jeść ciągle.
Dziś kolejna odsłona, właściwie przyrządziłam go tak, jak ostatnio, na dużej patelni, ale na koniec dodałam posiekane pistacje, a na sam koniec, już na talerzu, dodałam rukolę. I właśnie te dwa dodatki sprawiają, że jeszcze bardziej lubię brokuł. Spróbujcie.
Dodatkową atrakcją dzisiejszego dania są kluseczki z polenty, po przepis zapraszam jutro. Są również bardzo smaczne, łatwe do zrobienia, a ślicznie się prezentują.


© Mariola Streim
© Mariola Streim
© Mariola Streim




Przepis na brokuł z rukolą i pistacjami


1 brokuł
olej
listki rukoli
posiekane pistacje
sól


Obciąć wszystkie łodygi brokuła, tak, aby zostały tylko małe różyczki i smażyć na patelni. Dolać trochę wody i przykryć. Pod przykryciem smażyć jeszcze 5 – 10 minut od czasu do czasu mieszając.
Danie jest gotowe, jeżeli uznamy, że brokuł nie jest dla nas już zbyt twardy. Należy jednak pamiętać, że zbyt długie smażenie spowoduje utratę soczystego, zielonego koloru oraz części witamin. 
Na koniec dodajemy posiekane pistacje, chwilkę razem podsmażamy, nakładamy na talerze i dekorujemy listkami świeżej rukoli.


You Might Also Like

4 Komentarzy

  1. Ze względu na dużą ilość żelaza w nich zawartą, powinnam jeść brokuły bardzo często, tak też robię choć brak mi już na nie pomysłów, Twój bardzo mi się podoba:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. cieszę się, że znalazłaś u mnie inspirację, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam :) brokuł uwielbiam, pistacje jeszcze bardziej :D

    OdpowiedzUsuń