sałatka

Szybka sałatka ziemniaczana

3/05/2012

Sałatkę ziemniaczną lubimy chyba wszyscy, choć każdy z nas ma swój „koncent życzeń“ dotyczący składników, bo ten nie lubi tego, ten nie lubi tamtego, a jeszcze inni nie lubią jej krojenia, bo niby taka strasznie czasochłonna. Już kiedyś prezentowałam wam jedną szybką sałatkę, zrezygnowałam ze składników, które zajmują dużo czasu przy obieraniu i krojeniu. Walory smakowe takiej zredukowanej wersji wcale nie są gorsze, a ogromną zaletą jest to, że można ją robić dość często, w tak zwanym międzyczasie. Dziś bez groszku, gdzyż wiem, że sporo osób od niego stroni. Za to dodałam smażoną cebulę, nadaje ona niesamowitego smaku. Na smażoną cebulę mam swój wypróbowany sposób, otóż obieram ją (większą ilość), umieszczam w mikserze (ręcznym), który sieka mi ją na kawałeczki (nie muszą być równe kosteczki), smażę powoli na dużej patelni na złoto i po ostudzeniu zamrażam w małych porcjach. Jest to ogromna oszczędność czasu, kiedy przygotowujemy szybkie danie. Potem wystarczy ją tylko odpowiednio wcześniej wyjąć z zamrażalnika i gotowe.
Zapraszam Was więc dziś na bardzo szybką, smaczną, aromatyczną sałatkę.



© Mariola Streim




Przepis na szybką sałatkę ziemniaczaną:

2 ugotowane w mundurkach ziemniaki
2 ugotowane na twardo jajka
4 małe ogórki kiszone
1 łyżka musztardy (koniecznie Dijon)
2 małe cebule
olej do smażenia
majonez (można wziąc pół na pół z jogurtem)
sól, pieprz

Ugotowane, ostudzone ziemniaki i jajka obrać, wszystkie składniki pokroić w kostkę, dodać majonez, musztardę i przyprawy.  Cebulę usmażyć w międzyczasie na złoto i ostudzoną również dodać, wszystko dobrze wymieszać.


You Might Also Like

7 Komentarzy

  1. takie sałatki kojarzą mi się ze Stanami, narobiłaś mi apetytu na taką sałatkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to ciekawe, zupełnie nie mam pojęcia o gotowaniu w Stanach, jak widać wszystkie drogi w kuchni prowadzą do Rzymu, czyli zacierają się wszelkie granice, to właśnie lubię :-)

      Usuń
  2. robie bardzo podobna, ale nie dodawalam nigdy musztardy. Musze sprobowac! masz super bloga. dodalam do obserwowanych i na moja liste ! pozdrawiam Cie mocno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zachęcam do wypróbowania z musztardą, jest o niebo lepsza,
      dzięki za miłe słowa, ja do Ciebie też często zaglądam :-)

      Usuń
  3. Ja to uwielbiam ziemniaki i mogłabym je jeść codziennie, nawet tylko z masłem i solą;) Szkoda tylko, że pozostała część mojej rodziny aż tak za nimi nie przepada;)Bardzo fajny pomysł ze smażoną cebulką, następnym razem, jak będę robić sałatkę, też dodam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również lubię ziemniaki w każdej postaci, a da się z nich wyczaować całe mnóstwo najróżniejszych dań :-)

      Usuń
  4. Lubię taką sałatkę, ale nie jadłam całe wieki..

    OdpowiedzUsuń