ciasta i ciasteczka

Łatwe ciasto z cytrynową pianką

10/04/2012

Wracamy do słodkości, a właściwie kwaśności. Ciasta cytrynowe raczej nie należały dotychczas do moich ulubionych, bo zawsze wydawało mi się, że ta leciutka pianka na wierzchu jest „nie-do-zrobienia“. Tymczasem skusiłam się, zainspirowana znów przepisem znalezionym na blogu zufikowo i zapewniam Was, że warto było się przełamać. Słynna pianka wyszła bowiem perfekcyjna, wspaniała, lekka jak chmurka, „wsamrazowo kwaskowata“, delikatna... tu mogłabym pisać i pisać, ale w niczym to Wam nie pomoże. Sami musicie spróbować, żeby przekonać się, jak wspaniale to ciasto smakuje.


© Mariola Streim



Ciasto z cytrynową pianką (przepis dostosowałam do standardowej wielkości blachy, ok. 30 x 35 cm)

Spód:
250 g masła
150 g drobnego cukru
300 g mąki
cukier puder do posypania

Pianka:
8 jajek
500 g drobnego cukru
2 cytryny (sok)
60 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
cukier puder do posypania

Masło utrzeć z cukrem do białości, dodać mąkę i dokładnie wymieszać do uzyskania gładkiego ciasta. Wylepić nim posmarowaną masłem blachę i podpiec we wcześniej nagrzanym piekarniku przy ok. 180 ˚C przez ok. 20 minut. Pozostawić do ostygnięcia.
Jaja z cukrem ubić do białości (ok. 2 minut na szybkich obrotach). Dodać sok z cytryny i mąkę z proszkeim do pieczenia, wymieszać, wylać na ostudzone ciasto i piec we wcześniej nagrzanym piekarniku przy ok. 180 ˚C przez ok. 25 minut. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.

You Might Also Like

23 Komentarzy

  1. apetyczne, takie lekkie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bardzo lubię takie słodko - kwaśne połączenia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. takie proste i takie pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się ,a zdjęcia cudne

    OdpowiedzUsuń
  5. kwaśne cytrynowe i posypane cukrem pudrem, ja lubię tak

    OdpowiedzUsuń
  6. Smakowicie wygląda :) Uwielbiam większość rzeczy o smaku cytrynowym.

    OdpowiedzUsuń
  7. Standardowa blaszka, czyli jaka ? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka, która jest standardowo w piekarniku, ok. 30 x 35 cm,
      możliwe, że starsze piekarniki nie posiadają takiej blaszki w wyposażeniu. Uzupełniłam w przepisie, dziękję za zwrócenie uwagi :-)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. ale pysznie wygląda! uwielbiam mocno cytrynowe smaki

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciacha cytrynowe uwielbiam. Twoje wygląda bosko!

    OdpowiedzUsuń
  10. ojej, naprawdę, pierwszej klasy! delicja ;]

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda super profesjonalnie, bardzo prosty ale efektowny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  12. no ciasto jest piękne, a smaku nie znam, ale z chęcią poznam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Warte wypróbowania, szczególnie, że łatwe i szybkie w wykonaniu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja lubię cytrynowe ciasta, bo są takie trochę przełamane swoją kwaskowatością. Twoje wygląda cudownie. Narobiłam mi na nie ochoty, tym bardziej, że dawno cytrynowego ciasta nie jadłam. A jeszcze jak piszesz, że wychodzi takie idealnie idealne, to mam coraz większą na nie ochotę :-D

    OdpowiedzUsuń
  15. Czasami mam nieodpartą ochotę na takie cytrynowe ciasta!

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeśli smakuje choć w połowie tak dobrze, jak wygląda, to będę piec :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyszło super. Bardzo proste w przygotowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawa jestem, jak pani wyszedł spód bez proszku do pieczenia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrząc na ten przepis też dziwiłam się, że wszystko ma tak wyjść jak na obrazku, ale jak widać wyszło, zarówno u mnie, jak i u Zuzi z bloga, z którego pochodzi przepis. Proszek do pieczenia nie zawsze jest konieczny, piekę od lat wspaniały biszkopt zupełnie bez proszku. Zapraszam do wypróbowania :-)

      Usuń