cuinia

Puszyste placki z cukinii – najlepsze!

9/22/2012

Na każdym blogu są już pewnie placki z cukinii, ale moje są najlepsze. W każdym razie najlepsze z tych, które do tej pory robiłam ;-) Leciutkie, puchate, aromatyczne, po prostu pycha. Myślę, że to jogurt (grecki) spowodował ich wyjątkowy smak.
Wiem, że niektórzy z Was mają o tej porze roku całe góry cukinii z własnych ogródków (o tym, że zazdroszczę, nie muszę wspominać), więc mam nadzieję, że moja propozycja pojawia się w porę, smacznego!


© Mariola Streim
© Mariola Streim




Placki z cukinii

4 małe cukinie (ok. 25 cm długości)
2 jajka
4 czubate łyżki jogurtu greckiego (10 % tłuszczu)
300 ml mleka lub mleka sojowego
2 x tyle mąki, co mleka (u mnie orkiszowa, ale może być pszenna)
sól, chilli w proszku
można dodać świeże, posiekane zioła

Cukinie zetrzeć na tarce z dużymi oczkami, dodać pozostałe składniki, wymieszać dokładnie i smażyć na złoto.

Do tego ostry sos do sałatki.

You Might Also Like

20 Komentarzy

  1. Oo, takiego przepisu potrzebowałam :) Miałam ostatnio ochotę na takie puszyste placki. Zapisuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne, zapewne przetestuję jutro na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mmm faktycznie ;) dzięki jogurtowy zyskują na delikatności. Pysznie wyglądają, więc zapisuję do wypróbowania (na Twoją odpowiedzialnosc :D)

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają doskonale; smażę placki bardzo często, ale żaden z przepisów nie uwzględnia jogurtu, to musi być ten klucz do sukcesu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. robię je namiętnie od 2 tygodni ! i ile razy zrobię to nie zdążę zrobić zdjęć, bo tak szybko znikają ! ja lubię też dodawać do środka czosnek albo jeść na z sosem czosnkowo - curry. PYCHA ! piękne zdjęcia ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. hmmmmmmmmmmmmmm u mnie JESZCZE nie ma!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ma to jak wrodzona skromność:) Swoją drogą placki, wyglądają bardzo smacznie - idealnie zrumienione. Dla mnie bomba!

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię i to bardzo! Placki ziemniaczane, z cukinii, dyniowe i wszelkie inne kombinacje. Chętnie bym je zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Och jak ja uwielbiam placki z cukinii!!! To świetny sposób żeby zużyć te większe, przesośnięte cukinie. Ale skoro piszesz, że małe też mogą być to w poniedziałek pędzę na rynek. Zawsze się bałam, że te młode mają za dużo soku. No i z mlekiem nigdy nie próbowałam, chętnie sprawdzę Twój przepis.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. placki z cukinii pokochałam od pierwszego kęsa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygladaja naprawde super! Z cukini jeszcze nie robilam, ale te chyba wyprobuje:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam! Cóż mogę powiedzieć...obłędne!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, bardzo cieszy mnie taka wiadomość :-)

      Usuń
  14. z braku bułki tartej do smażonej cukinii musiałam improwizować i trafiłam na ten przepis z czego cieszę się bardzo, bo placuszki wyszły niesamowite!
    jednak musiałam dodać jogurt naturalny, zamiast greckiego, ale i tak smak jest obłędny
    przejrzę sobie tego twojego bloga, może znajdę jeszcze więcej ciekawych przepisów

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło i mam nadzieję, że będziesz tu częściej zaglądać :-)

      Usuń
  15. Najlepsze są z dodatkiem świeżego koperku :)
    Polecam

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapisałam przepis! Pyszota!

    OdpowiedzUsuń
  17. Jakiej konsystencji powinno być ciasto? Bo mi wyszło dosyć rzadkie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mniej więcej powinna być podobna konsystencja do ziemniaczanych, możesz dodać nieco więcej mąki, jeśli są za rzadkie.

      Usuń