desery

Budyń z sucharkami i bananami

2/05/2018

Moi drodzy, jak spędziliście weekend? Czy na Waszych talerzach znalazły się wyłącznie zdrowe dania i zero słodyczy? Jeśli tak, to muszę zacząć brać z Was przykład. Prawię Wam o tym, jak porządnie się odżywiać, a sama zajadam takie oto bomby kaloryczne! Moim jedynym usprawiedliwieniem jest to, że budyń przygotowałam samodzielnie, osłodziłam go z rozsądkiem, a dodatkowym argumentem przemawiającym na moją korzyść jest obecność pełnego witamin banana. Co ja poradzę, że ten deser jest szybki w przygotowaniu i taki pyszny. W końcu śnieg spadł, to już jest wystarczający powód, aby zjeść coś słodkiego, no nie?
Czy lubicie zimowe spacery w ośnieżonym lesie? My bardzo i zobaczcie na instagramie, jaki autfit mają moje psy. Balou wystąpił w superowych zielonych butach, a Flocke... brakuje jej tylko ciemnych okularów, bo przecież ma dres... i również buty.
Wiem, wielu z Was oburzy się pewnie, że męczymy zwierzęta, ale nasze zwierzęta nie są normalne. Przynajmniej Flocke jest bardzo nieszczęśliwa i patrzy na mnie z wyrzutem, kiedy traktuję ją jak psa. Dopiero, kiedy wyciągam jej ubranka, cieszy się jak szalona, kładzie się na grzbiecie, robi małe oczy (szczyt szczęścia) i czeka, aż jej wszystko pozakładam. Później pędzi z prędkością wiatru przez głębokie zaspy. Próbowaliśmy chodzić z nią na spacery jak z normalnym psem, ale kończyło się to kompletnym oblepieniem całych łap śniegiem i ostateczną kapitulacją zwierzaka.
Wkładaliśmy ją wtedy do plecaka i nieśliśmy do domu, co jej się niezmiernie podobało, ale wtedy po jakimś zasie trzęsła się z zimna, bo te klumpy śniegu były w tym plecaku razem z nią. W żaden sposób nie dało ich się usunąć z długiej sierści. Nawet po powrocie do domu nie było za bardzo jak się ich pozbyć. Dopiero ubranko z nogawkami i przyszytymi do niego butami okazały się strzałem w dziesiątkę i dzięki temu możemy bez obaw wyruszać do lasu, aby cieszyć się jego zimowym urokiem. Nareszcie!

© Mariola Streim
© Mariola Streim
dowolny budyń waniliowy, gotowy lub na przykład jaglany z tego przepisu
odpowiednia ilość mleka roślinnego
cukier do smaku
kilka sucharków
1 banan

Sucharki ułożyć na dnie foremki, zalać budyniem, na wierzchu ułożyć kolejną warstwę sucharków, umieścić na nie pokrojone w krążki banany i posypać ciemnym kakao. Do tego świetnie pasują listki świeżej mięty.

You Might Also Like

2 Komentarzy

  1. Ależ ja lubię takie wynalazki ;-) na weekend idealne danie;-)
    Muszę zaserwować moim dziewczynkom!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie im smakowało :-)

      Usuń