placki i klopsiki

Pyszne i szybkie placki z cukinii i ryżu

4/25/2014

Witajcie po małej przerwie świątecznej, jak zwykle wszystko zbyt szybko minęło i codzienność wciągnęła nas w swoje wiry. Ale wiecie co? Chyba lubię tę codzienność, tę krzątaninę, pośpiech, blogowanie, wymyślanie nowych projektów... Tylko czasu trochę więcej by się przydało. Nie jestem jedyną blogerką, która na to narzeka, może trzeba gdzieś jakąś zbiorową petycję o przedłużenie doby złożyć? Gdybyście wiedzieli, gdzie się takie rzeczy składa, to dajcie znać, a tymczasem zapraszam na placki, szybkie, bo jak mamy mało czasu, to nie ma co się tam długo w kuchni bawić.

© Mariola Streim

© Mariola Streim
Placki z cukinii i ryżu

ugotowany ryż
małe cukinie starte na grubej tarce (mniej więcej taka sama objętość, jak ryżu)
nieco mąki
nieco mleka roślinnego
olej do smażenia

sól
przyprawy podobne, jak do grilla (polecam zmielone nasiona kolendry i kopru, oregano, tymianek, rozmaryn, majeranek, chili, czosnek)

Ryż z cukinią wymieszać, dodać tylko tyle mąki i mleka, aby dało się formować łyżką placki.
Smażyć na złoto na małym ogniu. Podawać najlepiej z sosem do sałatki. Ja dziś na szybko wymieszałam jogurt sojowy z odrobiną pesto z bazylii i gotowe.


You Might Also Like

33 Komentarzy

  1. :) mmm...akurat cukinia mi się skończyła, ale co tam, zdjęciami też w sumie można troszkę podjeść;) hi hi:)
    A co do petycji w sprawie przedłużenia doby to...można samemu sobie podesłać;) hi hi hi ..to taki jeden ze skutecznych sposobów;) bo mamy pewność, że zostanie chociaż przeczytana:))) ..lub chociaż troszkę wzięta pod uwagę;)
    ..co tam jeszcze...a! Można tez krócej spać! :)) ..albo można zacząć się żywić praną - to już w ogóle czasu byłaby cała masa:)))) i wtedy byłby "twardy orzech do zgryzienia", co z tą ilością wolnego czasu zrobić;) hi hi :)))
    Więc za którą opcją jesteś?:)))
    :)
    Radosnego dnia życzę i serdeczności posyłam wesołe! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle ciekwych propzycji, super, najszybsze do realizacji wydaje mi się wysłanie sobie tej petycji, załatwię to jeszcze dziś, żeby czasu nie tracić ;-) Brak snu niestety mi nie służy, wtedy mam jeszcze mniej czasu, bo wszystko robię dwa razy dłużej, więc odpada. O pranie do tej pory nie słyszałam (o praniu owszem, ale to raczej pochłania czas), ale bardzo mnie to zaciekawiło i poszukam informacji. Niesamowite, a myślałam, że mój przypadek jest beznadziejny ;-) Pozdrawiam również :-)

      Usuń
  2. Mariolu, dzieki za przepis!!! Lubię takie potrawy bardzo. Poczynię na dniach z przyjemnością.
    Pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam gorąco do wypróbowania i pozdrowienia słoneczne ślę :-)

      Usuń
  3. też się chętnie podpiszę, bo czasu faktycznie mi brakuje ;) poszukam jutro cukinii, bo placki są super!

    OdpowiedzUsuń
  4. mam sentyment do placków z cukinii, bo była to jedna z pierwszych wege potraw jakie nauczyłam się robić ;)
    podoba mi się dodatek ryżu, muszę wyprobować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam więc do wypróbowania mojej wersji i pozdrawiam :-)

      Usuń
  5. A u Ciebie jak zwykle wszystko w pięknych kolorach i smakowicie wygląda. Nic tylko zasiadać do stołu i pałaszować. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i zapraszam do stołu :-)

      Usuń
  6. Z tego co wiem, nie tylko blogerzy narzekają na ten brak czasu, więctwoja petycja zyskałaby na pewno duże poparcie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, właściwie wszyscy cierpią na brak czasu

      Usuń
  7. Ja się daję wciągnąć w wir Twoich placków :)
    A już nie miałam pomysłu na obiad, teraz już mam, dzięki :) w sam raz dla liczących każdą minutę dnia ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mój pomysł Ci się przyda :-)

      Usuń
  8. Świetne placuszki :) już mam na nie pomysł !

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne połączenie, muszę spróbować koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba się w końcu skuszę ! Dziękuję za przepis :) Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmm, jakie apetyczne te placuszki! *.*
    Chętnie wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale pyszności :) bardzo lubię cukinię, z pewnością wykorzystam przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak pięknie się prezentują te placuszki! No właśnie, tyle rzeczy czeka w kolejce do zrobienia, że czasem mi się wydaje że potrzebuję dwóch żyć;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Danie wygląda bardzo apetycznie ,muszę koniecznie wypróbować !

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę sie bardziej zaprzyjaźnić z Twoim blogiem - -powinnam omijać gluten:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ bardzo proszę i zachęcam do testowania moich przepisów :-)

      Usuń