pasty i dipy

Pyszne pesto z rukoli

3/14/2013

Przeglądając sobie różne blogi, trafiłam na przepis na pesto. Już od bardzo dawna nosiłam się z zamiarem zrobienia samodzielnie tego smacznego dodatku dosłownie DO WSZYSTKIEGO, ale to to, to tamto i tak dni uciekają. Ewa w swoim wpisie o pesto z rukoli zadała TO decydujące pytanie:  „dlaczego kupujemy pesto, skoro tak łatwo je zrobić?” I tu nie wytrzymałam. Dosłownie złość mnie ogarnęła na samą siebie i od razu przeszłam do czynu. Z mojego doświadczenia wynika, że najgorszy jest ten pierwszy raz. Chodzimy koło zaplanowanego przepisu, myślimy, zastanawiamy się i wątpimy. Kiedy jednak pierwszy raz uda nam się z powodzeniem zrobić samodzielnie coś, co od zawsze kupowaliśmy, znika ta niewidzialna granica i nowy produkt na zawsze gości w naszej kuchni w naszym własnym wykonaniu. Przemysł spożywczy w jakiś zaczarowany sposób wmówił nam, że się nie da, ale nie dajmy się zmylić. Krótki rzut oka na skład i prawie wszystko da się zrobić samemu. A pesto to po prostu pestka, spróbujcie!

Pesto z rukoli smakuje bardzo intensywnie, jeżeli nie lubicie rukoli, możecie zrobić pesto z innych ziół, na przykład z bazylii. Pesto to świetny dodatek do jajek, więc dodaję do naszego zbioru przepisów wielkanocnych.

© Mariola Streim

© Mariola Streim

Pesto z rukoli

duży pęczek rukoli (100 g), można użyć inne zioła, na przykład bazylię
4 łyżki oliwy z oliwek
ząbek czosnku
2 łyżki orzeszków pinii (lub nasion słonecznika)
2 łyżki startego parmezanu (pominęłam)
sól do smaku

Wszystkie składniki dokładnie zmiksować blenderem i gotowe. 

Można przechowywać kilka dni w lodówce. Jeżeli umieścimy w małym słoiczku, powierzchnię zalejemy odrobiną oliwy i zamkniemy dekielek, pesto zachowa dłużej świeżość. Przed każdym podaniem wymieszać zawartość i jeżeli coś jeszcze zostanie na przechowanie, ponownie zalać oliwą i zamknąć.

P.S. Właśnie dowiedziałam się, że oliwa z oliwek może zrobić się gorzka, kiedy ją miksujemy, dlatego zaleca się częściowe użycie innej oliwy do zmiksowania ziół, na przykład z pestek winogron i potem dolanie oliwy z oliwek do smaku.



You Might Also Like

12 Komentarzy

  1. wygląda niesamowicie :) mam w planach zrobić, ponieważ mam ochotę na makaron z pesto z rukoli :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Proste, dlaczego jeszcze nie robię? Zrobię...:)

    OdpowiedzUsuń
  3. To z łyżki bym z przyjemnością zlizała ;) Mam ostatnio grubą jazdę na rukolę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Całkowicie sie zgadzam, to takie proste, pyszne i faktycznie nadaje sie do wszystkiego. Witaj po dobrej stronie mocy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja robię ;) Aczkolwiek z rukoli jeszcze nie - do czasu!

    OdpowiedzUsuń
  6. fajny przepis i dobrze, że zielony bo mi strasznie tego koloru brakuje na talerzu zimą:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubie pesto. Wprawdzie wolę z bazylii, ale rukola też jest świetna.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale wiosenne kolorki!:) mniam

    OdpowiedzUsuń
  9. Często korzystam z pesto, ale nie przyszło mi jeszcze do głowy żeby zrobić je samodzielnie. Przygotowanie całości zajmie może 5 minut. W końcu muszę zrobić je sama.

    OdpowiedzUsuń
  10. Idę jutro po rukolę i robię pesto :)

    OdpowiedzUsuń
  11. bardziej pycha jest jak orzeszki podpraży się na suchej patelni :)

    OdpowiedzUsuń
  12. mmmmniam! po przeczytaniu przepisu od razu zabrałam się za zrobienie pesto. Wyszło pysznie! Dziękuję za inspirację!!

    OdpowiedzUsuń