bez glutenu

Test produktów The Green Woodpecker Trill, risotto z pieczarkami

9/19/2018

Czytelnicy mojego bloga dobrze wiedzą, że często krytykuję gotowe dania. Jeśli już po nie sięgam, muszą być to produkty o dobrym składzie, bez substancji budzących moje podejrzenia. W samym pomyśle gotowców nie ma bowiem nic złego, w końcu mają ułatwić nam życie. Jeśli ich skład jest naturalny i nie różni się od składu dań domowych, można z nich skorzystać. Gdy jesteśmy zabiegani, zjedzmy lepiej zdrowego gotowca, niż coś przypadkowego.

Przetestowałam dla Was właśnie taką mieszankę naturalnych składników, która spokojnie może znaleźć się w Waszej kuchni. 
Marka The Green Woodpecker Trill, to linia wysokiej jakości produktów, w którego skład wchodzą tylko ryż lub kasza gryczana i suszone grzyby. Do tego suszone zioła i nic więcej. 

Mamy do wyboru:
- risotto z pieczarkami
- risotto z shiitake
- risotto z borowikami
- kaszotto z kurkami
- kaszotto z podgrzybkami

Na początek przygotowałam risotto z suszonymi pieczarkami, gdyż wszystkie inne (według mnie, bardziej szlachetne) grzyby, chciałam zostawić sobie na koniec, kiedy nieco poznam konsystencję i właściwości dania. Później planuję trochę się rozkręcić i poeksperymentować, ale na początku starałam się skrupulatnie trzymać opisu na opakowaniu, żeby ocenić jakość dania.
Przygotowanie okazało się dziecinnie proste. Tak naprawdę wystarczy dodać odpowiednią ilość wody i gotować powoli przez ok. 25 minut. W tym czasie przygotowałam tekst do tego wpisu, co jest dowodem na to, że czas rzeczywiście da się zaoszczędzić.
Jaki był efekt? Danie w wersji wyjściowej jest smaczne i stanowi świetną bazę do samodzielnego posiłku jednogarnkowego, farszu, dodatku do warzyw i zup.
Dobra jakość ryżu i smak pieczarek są takie, jakby ugotowało się wszystko samemu, z poszczególnych składników. Czego oczywiście brakuje, to sól, ale dla mnie to ogromna zaleta, gdyż sama mogę zdecydować o jej ilości i jakości.
Tak więc wystarczy posolić i mamy świetne, wegańskie, bezglutenowe risotto! Bez chemii.

Część ugotowałam nieco wzbogacając skład, przepis znajdziecie poniżej. Po prostu pycha, spróbujcie koniecznie. Już nie mogę się doczekać, kiedy przetestuję kolejne rodzaje.

Czy znalazłam minusy? W samym daniu nie ma nic negatywnego, ale w opisie przygotowania występuje masło i bulion, co mi się trochę nie podoba, ponieważ nie mam zamiaru promować produktów pochodzenia zwierzęcego. Gdyby producent miał ochotę zamienić w tekście masło na dobrą oliwę z oliwy, a do słowa bulion dopisałaby roślinny, byłabym w siódmym niebie. Parmezan też można pominąć. Straty nie byłoby żadnej, gdyż posiłek z dodatkiem produktów roślinnych byłoby równie smaczny, czego dowodzi mój test i poniższy sposób przygotowania.

Sam skład produktów jest absolutnie wegański, inaczej nie byłoby tego wpisu na moim blogu, tak więc bez obaw kupujcie.

Dla mnie to jedno z najlepszych dań gotowych, jakie miałam przyjemność testować, tym bardziej, że lubię jeść grzyby, ale na ich zbieranie siedmioma wołami nikt mnie nie zaciągnie ;-)

Producentem wyżej opisanych produktów jest firma Jantex Group, istniejąca na polskim rynku już od 1981 roku, specjalizująca się w produkcji i dystrybucji grzybów. Możecie być pewni, że spożywacie wysokiej jakości grzyby z polskich lasów lub sprawdzonych upraw, suszone tylko i wyłącznie za pomocą strumienia ciepłego powietrza.
W skład kaszotto wchodzi niepalona kasza, cechująca się wysoką zawartością substancji odżywczych, a risotto zawiera włoski ryż Arborio.

Ciekawostka: 
Czy wiedzieliście, że niektóre grzyby zawierają witaminę B12, tak cenną dla wegan? Jest jej wprawdzie niewiele i jest tylko w niektórych rodzajach, ale zawsze to już coś. W kurkach znajdziecie jej najwięcej. Częste spożywanie grzybów nie zastąpi wprawdzie obowiązkowej pigułki, ale dodatkowym ich atutem jest pyszny smak i inne cenne substancje odżywcze. 

© Mariola Streim
© Mariola Streim
© Mariola Streim
© Mariola Streim
© Mariola Streim
Moja propozycja przygotowania

1 opakowanie risotto z pieczarkami
1 l wody lub bulionu roślinnego
2 małe cebule
1 łyżka płatków drożdżowych
3 łyżki oliwy z oliwek
100 ml białego, wytrawnego wina (opcjonalnie)
2 łyżeczki suszonego, mielonego rozmarynu
sól i chili do smaku
świeże posiekane zioła, np.: pietruszka, rozmaryn i oregano

Cebule pokroić w kostkę i usmażyć na złoto z oliwą na dużej patelni. Dodać risotto i smażyć ok. 2 minut od czasu do czasu mieszając. Całość zalać wodą i gotować powoli ok. 25 minut od czasu do czasu mieszając. Pod koniec dodać płatki drożdżowe, sól i chili. Przed podaniem posypać świeżymi ziołami.

Wpis sponsorowany

You Might Also Like

0 Komentarzy