desery i słodycze

Budyń kokosowo-kukurydziany z sokiem malinowym

7/15/2014

Pomysł na taki budyń przyszedł mi nagle i nie wiadomo skąd. Jak zwykle, w chwilach, kiedy powinnam robić coś innego (ważniejszego), mój umysł usamodzielnia się i tworzy zupełnie niepytany o zdanie, nowe kreacje. Jak on to robi? Skąd wie, że mam w lodówce otwarte mleczko kokosowe, że w szafce dżemie mąka kukurydziana, i że niedawno dostałam w prezencie cudowny sok malinowy (domowej roboty, oczywiście)? Taki system nawet mi odpowiada, ja tu sobie funkcjonuję w życiu codziennym, a mój mózg sam wykonuje tę dodatkową robotę, ja tylko muszę szybko ugotować, ciach, ciach, pstryknąć fotki i jest. Na szczęście parę malin gdzieś mi się w ogródku znalazło, też nie wiadomo skąd, bo nikt ich u nas nigdy nie sadził :-)

Deser ten jest wegański, ale również nadaje się doskonale dla osób na diecie bezglutenowej. Jest też bez laktozy, więc dla wszystkich.
Podaję Wam proporcje, ale możliwe, że u każdego z Was gęstość będzie nieco inna. Zależy ona od rodzaju mleczka. Niektóre marki są dość wodniste, inne kremowe. Staram się kupować z napisem kremowe, jest o wiele bardziej gęste, ale wśród kremowych też są znaczne różnice. Zachęcam do wypróbowania różnych i znalezienia swojego ulubionego. Mówię tu z własnego doświadczenia, nie macie pojęcia, ile razy dziwiłam się, jak innym udaje się ubić mleczko kokosowe, zastępując bitą śmietanę. Taką wodę? Teraz już wiem, kupowałam niewłaściwe ;-)
© Mariola Streim
© Mariola Streim

Budyń kokosowo kukurydziany

1 puszka mleczka kokosowego
3 łyżki mąki kukurydzianej
1 łyżka cukru
nieco wody (opcjonalnie, gdyby budyń okazał się za gęsty)
sok malinowy lub z innych owoców
wieże owoce

Wszystkie składniki oprócz wody dokładnie wymieszać, doprowadzić do wrzenia i gotować kilka minut na małym ogniu, cały czas mieszając. Najlepiej postawić sobie obok pół szklanki wody i dolać trochę, jeżeli budyń wyda nam się zbyt gęsty, Jego gęstość będzie w dużej mierze zależna od rodzaju mleczka kokosowego. 

You Might Also Like

40 Komentarzy

  1. pyszności, chętnie bym spróbowała:)

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie otworzyłam mleczko kokosowe, więc kto wie, czy dzisiaj na moim stole nie wyląduje takie oto cudo? ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda fantastycznie;))) Pozdrawiam Magda

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę koniecznie wypróbować:)) wygląda wspaniale i pewnie tak smakuje :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Cóż może być istotniejszego od budyniu?! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prześlicznie podany... Zapewne musi być bardzo smaczny:):)
    pięknego dnia kochana, ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i Tobie również miłego dnia życzę :-)

      Usuń
  7. Bardzo ciekawy przepis;) i to mleczko kokosowe w roli głównej
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  8. Robisz takie piękne zdjęcia ,ze wszystko zjadłabym bez chwili zastanowienia !!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie pomysł to ja lubię! Szczególnie gdy są takie smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są i to bardzo, zapraszam do wypróbowania :-)

      Usuń
  10. Jaki gęsty<3 Takie pomysły są najlepsze; ))

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny, i do tego bezglutenowy - deser wymarzony!
    Czy na pewno mam zastosować mąkę, a nie skrobię kukurydzianą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyłam mąkę, ze skrobią jeszcze nie próbowałam, może innym razem zobaczę jaki byłby efekt :-)

      Usuń
  12. Ale żeś foty zrobiła... wylizałam monitor ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam dwie puszki mleka w domu, jeszcze dziś wypróbuję, bo wygląda pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj wygląda cudnie ! Zaśliniłam klawiaturę ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ależ cudo:) No niech ktoś spróbuje powiedzieć, że dieta wegetariańska, wegańska czy jakakolwiek we... jest nudna i nieciekawa.!

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak już zauważyłam wcześniej przepis bardzo mi się podoba;)) Abym mogła do podpiąć do konkursu proszę o przesłanie samego przepisu z jednym zdjęciem na e-mail lub FB:) Pozdrawiam Magda

    OdpowiedzUsuń
  17. Proste, smaczne, a przy tym sprawia radość, nie tylko kulinarną... :)
    piękne zdjęcia !

    OdpowiedzUsuń
  18. Budyń zapowiada się pysznie, bo piękny to on już jest :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. takiego budyniu jeszcze nie jadłam i jest bardzo kuszący :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo fajny przepis na budyń. No i wspaniale się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie go wyczarowałaś! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Budyń z sokiem... smaki dzieciństwa!

    OdpowiedzUsuń