grillowane

Rolki z cukinii z kremem z nerkowców

6/13/2018

Jak tam u Was pogoda? U mnie nastala mała przerwa w upałach, ale podobno będzie krótka, tak więc przewietrzam mieszkanie i nastawiam się psychicznie na kolejną falę. Niemniej jednak muszę przyznać, że było fajnie. Trochę jak w Hiszpanii. Wprawdzie ciepła faza była dla mnie i tak za krótka abym mogła się do niej przyzwyczaić, ale z kolejnej będę już w pełni korzystać. Mój kolorowy jump-sweet został wyciągnięty z ostatniego kąta szafy i tylko czekam, aby w niego wskoczyć. Sandały już nosiłam, biorąc pod uwagę moją powolną reakcję, to szybko się odważyłam.
Do wszystkiego przyzwyczajam się powoli i podobnie jak z upałami, jest u mnie też z grillowaniem. Wszystko zaczęło się kilka lat temu, kiedy to moja druga połówka zastanawiała się głośno, dlaczego ja właściwie nie grilluję i krótko po tym dostałam na urodziny mojego pierwszego grilla. Takiego normalnego, w klasycznej wersji, czyli trzeba go rozpalić... ja i rozpalić! Przecież to za długo trwa! No dobra, w pierwszym sezonie za dużo nie grillowałam, ale był to niezły początek i od tej pory trochę się już rozkręciłam. Eksperymentowałam z różnymi grillami i stwierdziłam, że u mnie najlepiej sprawdza się elektryczny ze względu na łatwą obsługę. No dobra, nie ma wtedy tego specyficznego aromatu, ale mi osobiście aż tak bardzo go nie brakuje, gdyż się na nim, że tak powiem, nie wychowałam. Jak jest, to dobrze, jak go nie ma, to też dobrze. Najważniejsze, że mogę brać udział w imprezach z grillowaniem i nie muszę wcinać samych zielonych liści sałaty :-)
Dzisiejsze cukinki możecie przygotować na dowolnym grillu lub na patelni. Obie wersje są pyszne, dużo zależy oczywiście też od nadzienia.

Przepis przygotowałam dla czasopisma VEGE.

© Mariola Streim
© Mariola Streim
2 cukinie
nieco oliwy z oliwek do posmarowania płatów cukinii
100 g nerkowców
sól 
świeże zioła

Nerkowce moczyć kilka godzin w zimnej wodzie, po czym zmiksować na gładko z dodatkiem soli.
Cukinie pokroić wzdłuż w cienkie plastry, posmarować z obu stron oliwą i smażyć powoli na patelni lub na grillu, do czasu aż będą miękkie.
Posmarować kremem, zwinąć w rolki i podawać ze świeżymi, drobno posiekanymi ziołami. Świetnie pasuje do tego lekkie pieczywo.


You Might Also Like

1 Komentarzy