desery i słodycze

Wegańskie, domowe batony

5/04/2017

Czy te batony mogą uzależnić? Owszem, mogą. Przygotowywałam je już kilkakrotnie i za każdym razem znikały z niezwykłą prędkością. Zdecydowanie mogą robić konkurencję różnym batonikom ze sklepu, z tą różnicą, że w tych batonach jest wiadomy skład. Chrupiące, słodkie, lekko słone... sami spróbujcie. Wystarczy zorganizować dosłownie kilka składników i w ciągu kilku minut są gotowe. Potem wystarczy tylko schłodzić i można podawać.
Maj jest miesiącem, w którym powoli zaczynamy organizowanie pikników, więc może Wam się mój przepis przyda? My zabieramy takie batony w podróż, a tych na szczęście jest w ostatnim czasie coraz więcej. Udało nam się w końcu znaleźć sposób na wypady pasujące do naszej sytuacji zawodowej i pozwalające nam na zabieranie naszych czterech zwierzaków (dobrze przeczytaliście, nie czterech łap, lecz czterech zwierzaków, czyli 16 łap!). Ale o tym innym razem...

© Mariola Streim
© Mariola Streim
© Mariola Streim
100 g opiekanych płatków jaglanych Sonko fit + 1 łyżka do posypania
250 g gładkiego masła orzechowego, niesłodzonego
20 g wiórków kokosowych
30 g cukru pudru
30 g wegańskiej czekolady + 30 g do posmarowania
1 łyżka rodzynek (opcjonalnie)
1 łyżka zmielonego siemienia lnianego

Masło orzechowe, cukier puder i 30 g czekolady umieścić w kąpieli wodnej i podgrzewać, aż masa będzie rzadka (nie należy doprowadzić do wrzenia). Masę zdjąć z ognia, dodać płatki jaglane, wiórki kokosowe, rodzynki oraz siemię lniane i wszystko dokładnie wymieszać. Umieścić masę w foremce wyłożonej folią spożywczą i pozostawić do wystudzenia. Wstawić do lodówki na przynajmniej 2 godziny, po czym wyjąć z foremki i pociąć na kawałki. Pozostałą część czekolady rozpuść w kąpieli wodnej, posmarować nią batony i posypać płatkami jaglanymi. Przechować w lodówce. Batony możesz podać z listkami mięty i melasą cukrową. 

Więcej smacznych inspiracji mojego autorstwa znajdziesz na stronie Sonkofit

You Might Also Like

7 Komentarzy

  1. Czy zamiast płatków jaglanych można użyć opiekanych płatków kukurydzianych tej samej firmy? Czy efekt będzie podobny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można płatki zastąpić innymi, ale pewnie batony będą smakowały nieco inaczej. Warto jednak spróbować, bo z pewnością będą też pyszne :-)

      Usuń
    2. Z opiekanymi płatkami kukurydzianymi wyszły super - takie fajne chrupiące :) zastanawiam się tylko czy można jakoś "odchudzić" ten przepis... Mąż zabronił mi robić więcej, bo mieliśmy zrzucić parę kilo a to wcale nie jest "fit" :D

      Usuń
    3. Cieszę się, że Wam smakowało, a jeśli chodzi o kilogramy, to mam inną teorię na ten temat. Sprawdziłam na sobie, rodzinie i znajomych. Odżywiając się wartościowo, rezygnując z pszenicy i to pod każdą postacią, gotowych dań, przetworzonych produktów oraz ograniczając spożywanie słodyczy, nadwaga sama znika. Polecam wypróbować. U nas nie ma liczenia kalorii ani ograniczania dobrych tłuszczów, a nasze oponki na biodrach już dawno zniknęły. Zachęcam :-)

      Usuń
  2. Zamiast cukru pudru dałam cukier kokosowy. Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają smakowicie!!! Osobiście bardzo rzadko sięgam po słodycze, jednak tym razem zrobię wyjątek i się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sa genialne!! Właśnie je jem! Nie mniej jednak zrobiłam mini zmiany bo: Trzymałam chwilę w zamrażarce,po paru minutach posmarowałam juz czekolada i znow chwile do zamrazarki.posypalam tez sola morska,potem przełożyłam do lodowki.świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń