przekąski

Tostowane bataty (słodkie ziemniaki)

3/30/2017

Dzisiejszy pomysł z pewnością spodoba się wszystkim osobom na diecie bezglutenowej oraz tym, którzy ograniczają spożycie chleba. Z mojego punktu widzenia to jednak za mała grupa osób, ponieważ tostowane bataty są tak genialne, że w zachwyt powinien wpaść każdy, kto miał okazję ich spróbować. Jeśli nie wierzycie, że te kanapki smakują wyjątkowo pysznie, przekonajcie się sami. Są możliwe do wykonania w ciągu kilku minut. Do tej pory piekłam słodkie ziemniaki w piekarniku, smażyłam na patelni lub gotowałam. Nawet placki i ciasto z batatów publikowałam tutaj na blogu. Jednak takie krążki z tostera smakują zupełnie inaczej. Nawet nie potrafię opisać jak, w każdym razie nie są takie miękkie jak gotowane, czy pieczone. Są nieco wysuszone, ale nie twarde. Po prostu idealne. Idealnie można wykorzystać je do kanapek, zarówno słodkich, jak i wytrawnych, ale też świetnie smakują jako samodzielna przekąska zamiast chipsów lub z dowolnym dipem czy pastą.
Skórka powinna być nieco przypieczona, więc toster należy ustawić na najwyższą moc i włączyć na maksymalny czas, aż będą upieczone i smaczne. U mnie wymagało to dwukrotnego tostowania, aby uzyskać odpowiedni rezultat. Spróbujcie i piszcie, czy Wam smakowało.

Zdjęcia przygotowałam do magazynu VEGE.

© Mariola Streim
© Mariola Streim
© Mariola Streim

You Might Also Like

3 Komentarzy

  1. Takie kanapeczki to ja uwielbiam, pyszne, zdrowe i uroczo wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W takiej formie nie próbowałam jeszcze batatów, a bardzo je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja dziś zrobiłam na obiad bataty pierwszy raz w życiu...:)

    OdpowiedzUsuń