ciasta i ciasteczka

Rolada biszkoptowa

1/26/2013

Dziś obiecana wczoraj rolada, z idealnym biszkoptem. Od dawna miałam ją
w planach, ale nie byłam pewna, czy mi się uda. Wbrew moim obawom udała się i smakowała wyśmienicie, choć następnym razem zrobiłabym inny krem.
Ten, który użyłam tutaj, był w trakcie przygotowywania nie wystarczająco ścięty
i przez to częściowo za bardzo wsiąkł w biszkopt. Następnym razem zrobię krem na bazie budyniu.

Przepis na biszkopt pochodzi ze strony moje wypieki i jest już od wielu lat moim ulubionym. Udaje się zawsze, choć nie rzucam go na podłogę w obawie o jej uszkodzenie ;-). Bez proszku do pieczenia, w smaku lekki, puszysty, po prostu niedościgniony. Do rolady zrobiłam połowę porcji i piekłam bardzo krótko. Ze zwijaniem nie byłam pewna, jakiej sztuczki trzeba użyć, aby biszkopt się nie połamał, ale wszystko się udało, bez specjalnych sposobów.
Na wszelki wypadek zwijałam zaraz po wystudzeniu, bo myślę, że jeżeli dłużej poleży, to trochę wyschnie i wtedy może nie być już tak elastyczny.

A Wy, jak zwijacie roladę? Może macie jakieś specjalne sposoby?

© Mariola Streim



Biszkopt na roladę
(blacha ok. 35 x 30 cm)

3 jajka
0,5 szklanki cukru

0,5 szklanki mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej
 

Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania stopniowo dodawać cukier, dalej ubijając. Dodawać po kolei żółtka, nadal ubijając. Mąki wymieszać i delikatnie wmieszać do ciasta (mikserem, na bardzo wolnych obrotach).
Ciasto rozsmarować równomiernie na blasze (koniecznie wyłożonej papierem) i wstawić do wcześniej nagrzanego piekarnika. Piec ok. 8 minut w temperaturze 170 ˚C.

Krem jagodowy z mojego poprzedniego przepisu, choć z pewnością inny krem, na bazie masła i budyniu byłby lepszy pod względem konsystencji podczas przygotowywania.

Gotową roladę posmarowałam białą polewą i ozdobiłam cukrowymi serduszkami.



You Might Also Like

19 Komentarzy

  1. Niesamowicie wygląda...;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Barwna kolorystycznie i jak smakuje ?

    OdpowiedzUsuń
  3. O rany ale pycha! Fioletowy zawrót głowy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. łaaaa, jest przepiękna!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten przepis na biszkopt to też mój ulubiony. Robi furorę w całej rodzinie. Możesz rzucac bez obaw, my rzucamy i zawsze się udaje. A rolady lubię od zawsze, ale jakoś zwijanie mnie zniechęca. Ale skoro piszesz, że to nie problem to może się wreszcie podejmę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. spiralka wyszła idealna :) taka jaka powinna być

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda świetnie. Ciekawe czy z wegańską wersją biszkopta też by się udała?

    OdpowiedzUsuń
  8. rolada piękna :) a kolorek kremu wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda bajecznie ! Aż mam ochotę zarzucić dietę i upiec taką a na koniec zjeść w samotności :D - żeby sie nie dzielić z innymi Haha.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna ta rolada! Ja zwijam lekko wilgotną ściereczką :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie wygląda z tym fioletowym kremem :)
    Roladę robiłam tylko raz - patentów brak, nadal się boję ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Twoja rolada wygląda pięknie. Zwijanie rolady jest bardzo proste.Ciasto wykładam na wilgotną lnianą ściereczkę i zwijam bardzo luźno aby później było miejsce na bitą śmietanę lub krem.
    Zawinięte pozostawiam do wystygnięcia.
    Udanego zwijania. Pozdrawiam Alicja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, wypróbuję przy następnej roladzie :-)

      Usuń
  13. oj ta rolada podbiła moje serce :) muszę o niej intensywniej pomyśleć i wykonać oczywiście :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Łatwo zwija się roladę po nasączeniu gorącym syropem cukrowym. Tak pokazywali w kuchni jakiegoś francuskiego szefa kuchni w TV.

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie się prezentuje, aż chce się ugryźć!

    OdpowiedzUsuń
  16. czemu strona z napisem vege, wege veggie uzywa jajek do przepisu, za malo odwiedzin czy co. sciema ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest ściema i oczywiście aktualnie nie są do żadnych przepisów dodawane składniki pochodzenia zwierzęcego, ale blog powstał już dawno, kiedy jeszcze byłam wegetarianką. Wiele osób korzysta jeszcze ze starych przepisów, więc je pozostawiłam. Biszkopt można upiec bez jajek, zastępując pianę z białek ubitą wodą po cieciorce (aquafabą). Pozdrawiam

      Usuń