smażone

Szparguły – nowe warzywo

12/07/2012

Znów odkryłam dla Was nowe warzywo. Zawsze, gdy widzę w sklepie coś niespotykanego, muszę koniecznie kupić i snuję plany, jak będzie ono wyglądało na moim blogu i ciekawa jestem, co Wy na to. Tym razem nie jest to zupełna nowość, ale interesująca jest forma i nazwa. Są to małe kwiatostany brokuła, na cienkich długich łodygach, czyli trochę połączenie szparag z brokułami, stąd ta nazwa, przetłumaczona przeze mnie z oryginału – Spargoli.
No wiecie, żadnej Ameryki tym razem nie odkryłam, wiem, ale zawsze można trochę uśmiechnąć się pod nosem, widząc coś takiego na talerzu. Usmażyłam na patelni, podałam z marchewkami wyciętymi w kształcie serduszek, pokropiłam olejem z pestek dyni i obowiązkowo do tego musi być tsatsiki z porządną ilością czosnku. Przepis na tsatsiki jutro.

A dziś jeszcze będzie o kolejnych nominacjach mojego bloga...

© Mariola Streim



Ponownie zostałam wyróżniona w zabawie liebster Blog, bardzo dziękuję :-)
Moje ulubione blogi już znacie, ale na pytania odpowiem.




Nominowała mnie Wiktoria z bloga kulinarne zmagania fate

Moje odpowiedzi na jej pytania:

  1. Gotuję, bo...
    lubię (pomijając to, że trzeba coś jeść ;-)
  2. Bez jakiej potrawy nie wyobrażasz sobie życia?
    Bez pizzy.
  3. Jaka jest twoja ulubiona kuchnia?
    Mieszana i oczywiście wegetariańska
  4. Jak spędzasz wolny czas?
    Nie spędzam wcale, bo go nie mam ;-)
  5. Skąd wzięła się twoja pasja do gotowania?
    Dokładnie nie wiadomo, wiele czynników chyba na to wpłynęło.
  6. Od jak dawna gotujesz?
    Od baaardzo dawna, ale od czasu, kiedy prowadzę bloga, gotuję o wiele częściej i chyba lepiej :-)
  7. Kto najbardziej chwali twoją kuchnie?
    Ojej, nie zawsze jest co chwalić, ale jeżeli już, to Ci których nią zamęczam.
  8. Jakiej potrawy najbardziej nie lubisz przygotowywać?
    Każdej, która wymaga wiele czasu i cierpliwości.
  9. Kiedy ostatnio miałaś chwilę tylko dla siebie?
    Teraz, ale jak widać, nie mam czasu z niej korzystać :-)
  10. Co czujesz, kiedy gotujesz?
    Zapachy ;-)
  11. Co sądzisz o moim blogu? Czy jest coś, co powinnam zmienić?
    Twój blog zawiera fajne przepisy i nie zmieniałabym za wiele. Życzę Ci powodzenia i satysfakcji z blogowania :-)
....oraz Marta z bloga rybka zwana martą

Moje odpowiedzi na jej pytania:

  1. Kawa czy herbata?
    Bez dyskusji – herbata
  2. Kisiel czy budyń?
    Jedno i drugie.
  3. Kasztanki czy Michałki?
    Chyba ani to, ani to.
  4. Krupnik czy ogórkowa?
    Ogórkowa, oczywiście wegetariańska.
  5. Pizza czy makaron?
    Pizza w restauracji, makaron w domu.
  6. Jaki jest Twój ulubiony film?
    Nie mam ulubionego, lubię wszystkie, przy których trzeba zalewać się łzami, ze śmiechu, czy nie, nie ma znaczenia :-)
  7. Jaką książkę mogłabyś polecić?
    Łe, no nie chcę być banalna, nie polecam. Żadna fajna nie przychodzi mi akurat do głowy.
  8. Dlaczego blogujesz?
    Na to pytanie cały czas szukam odpowiedzi ;-)
  9. Jakie jest Twoje ulubione danie?
    Pizza.
  10. Jakiej potrawy nie lubisz?
    Mięsnej.
  11. Twoje jedno życzenie do złotej rybki? 
    Taki czarny przedmiot z lustereczkami w środku, każdy bloger abo już ma, albo o nim marzy, ja niestety marzę ;-)

You Might Also Like

10 Komentarzy

  1. To jest odmiana brokula, ktora uwielbiam. :) W UK nazywa sie tenderstem, co oznacza delikatna lodyzke. :) Sa tez w wersji fioletowej, jedno z moich ulubionychn warzyw ever. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o, fioletowe też chcę :-) u mnie niestety nie spotkałam

      Usuń
  2. Widziałam tylko w tv jak je przyrządzali:)
    niestety nie miałam okazji dotknąć/smakować
    Marchewka zachwyciłaby moją córeczkę na 100%;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale CUDOWNIE wygląda ! ja tylko porcje musiałabym mieć chyba razy cztery :)
    rewelacja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no wiesz, u mnie też były większe porcje, tyle że za kulisami ;-)

      Usuń
  4. Szparguł już z samej nazwy mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki piękny talerz! :) Nigdzie nie widziałam tego warzywka...

    OdpowiedzUsuń
  6. W UK jest popularne i zachwalane bo niby zdrowsze od zwyklego brokuła,(moim zdaniem smaczniejsze). Podoba mi sie Twoja nazwa, pasuje do warzywa.
    Ja gotuję na parze, ale Twoja wersja brzmi zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  7. A to pkt 11 od złotej rybki, to co to???:D

    OdpowiedzUsuń