ciasta i ciasteczka

Ciasteczka owsiane w wydaniu luksusowym

12/02/2012

Świąteczne pieczenie ciasteczek jeszcze się u mnie nie rozpoczęło, ale widzą, że blogi już coraz słodsze i coraz bardziej piernikowe się robią, więc też już powoli plany snuję. Może chociaż raz święta mnie nie zaskoczą. Tymczasem mam dziś dla was zwykłe szaraczki-kopciuszki, czyli nic specjalnego – ciastka owsiane – ale nie powiedzielibyście, że owsiane, takie smaczne. Dzięki migdałom są bardzo kruche i niewtajemniczeni nie domyślą się, że to ciastka owsiane ;-)
Przepis znalazłam na opakowaniu po płatkach, ale znacznie go zmodyfikowałam (okazuje się, że moje dziwactwo czytania opakowań znalazło jakieś zastosowanie). Polecam na każdą okazję – na święta i nie tylko. Bardzo łatwe i szybkie.

© Mariola Streim
© Mariola Streim


Ciasteczka owsiane z migdałami

250 g masła
160 g cukru
2 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
180 g delikatnyh płatków owsianych
150 g zmielonych migdałów
150 g mąki (u mnie orkiszowa)
szczypta soli
wanilia
biała czekolada

Wszystkie składniki oprócz czekolady dokładnie wymieszać, aż powstanie gładkie ciasto. Lepić małe ciasteczka, układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec we wcześniej nagrzanym piekarniku ok. 15 minut przy temperaturze ok. 180 ˚C.
Po upieczeniu ostudzić, czekoladę rozpuścić w rondelku na parze (rondelek z czekoladą umieścić w większym garnku z gotującą się powoli wodą) i posmarować ciasteczka.

You Might Also Like

20 Komentarzy

  1. A ja uwielbiam ciastka owsiane. Zawsze sá pyszne. Dla mnie to zaleta :) Twoje na pewno wypróbuje, nie dość, że owsiane tojeszcze z migdałami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne. Jak dla mnie na święta w sam raz. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z płatkami owsianymi biorę w ciemno:-)!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie przepadam za ciasteczkami owsianymi... wiem, że są zdrowe, ale cóż... zmuszać się nie lubię. Ale te twoje... normalnie kuszące... migdały i biała czekolada :) Niestety ( dla mnie ), ale na bank wypróbuje przepis... może wreszcie polubię owsiane ciastka ?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szaraczki pod śniegiem :) Cudne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie takie znowu kopciuszki, raczej w białej sukni balowej;)
    Nie uważam czytania opakowań za dziwactwo, może dlatego że sama to robię:)

    OdpowiedzUsuń
  7. o rany!
    są takie delikatne, już widać gołym okiem!
    wyborne ;]

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale smakowicie wyglądają! Zdecydowanie protestuję przeciwko nazywaniu ich szaraczkami-kopciuszkami! :):):)

    OdpowiedzUsuń
  9. Inspirujące! Wydają się takie delikatne

    OdpowiedzUsuń
  10. patrzę na te wypieki i patrzę i mam straszną ochotę na pieczenie ciasteczek

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają ślicznie!I apetycznie...

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam! Zostałaś nominowana do Liebster Blog:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądają obłędnie no i te zdjęcia - cuudne!!

    OdpowiedzUsuń
  14. ciastka owsiane są wspaniałe, uwielbiam a Twoja wersja warta wypróbowania

    OdpowiedzUsuń