pieczone

Pikantne ciasteczka z ryżu Uncle Bens

10/17/2012

Ryż świetnie nadaje się do eksperymentowania, stanowi doskonałą bazę do różnych dań.
W związku z konkursem u Violi postanowiłam wykreować coś prostego i na każdą okazję. Czy to macie gości i przy dłuższej pogawędce chcielibyście wspólnie coś pochrupać, czy też jako dodatek do sałatki, do pracy, w podróż – zastosowań jest wiele. Rewelacyjny sposób na wykorzystanie ryżu, kiedy ugotuje Wam się za dużo na obiad, nie musicie wyrzucać, możecie przeistoczyć go w te oto ciasteczka. W moim przepisie wykorzystałam ryż Uncle Ben's, pełnoziarnisty, ale jeżeli nie lubicie pełnoziarnistego, możecie użyć do risotto. Zrobiłam dwa rodzaje ciasteczek, różnią się nieco kolorem i smakiem, jedne są bardziej ostre, drugie mają nutę indyjską, obie wersje wyszły pyszne.


© Mariola Streim

© Mariola Streim

© Mariola Streim


© Mariola Streim


© Mariola Streim


Przepis bierze udział w konkursie:


Image and video hosting by TinyPic




Pikantne ciasteczka z ryżu Uncle Ben's 
(przepis autorski Mariola Streim)

150 g mąki
150 g ugotowanego ryżu Uncle Ben's (przed ugotowaniem 50 g) – u mnie pełnoziarnisty
1 jajko
sól

przyprawy do wersji ostrej: nieco kuminu, sporo chilli
przyprawy do wersji indyjskiej: kardamon, kumin, kurkuma, imbir, nieco chilli






Ugotowany ryż, jajko i mąkę wymieszać, aby powstała masa dająca się dobrze formować w małe ciasteczka.
Masa nie może być zbyt gęsta, aby później ciastka nie były twarde. W razie potrzeby dodać nieco mleka, lub, jeżeli masa jest za rzadka, dosypać więcej mąki.

Masę podzielić na dwie części, każdą z nich przyprawić inaczej. Można spróbować na surowo, czy smak nam odpowiada, czy też którejś z przypraw dodać więcej. Formować łyżką ciasteczka, układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piec przez ok. 20 minut przy temperaturze 180 ˚C. Podawać na ciepło lub na zimno, świetnie smakują z sosem jogurtowym z dodatkiem czosnku.


You Might Also Like

11 Komentarzy

  1. O, takich to ja jeszcze nie jadłam. Coś mi się wydaje, że by mi posmakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł :-D Coś nowego, ale wykazującego potencjał :-D

    OdpowiedzUsuń
  3. nie spotkałam jeszcze takich ciastek ale coś czuję, że będą mi smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa propozycja na wykorzystanie ryżu, trzymam kciuki za wygraną :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł. Ostatnio robię sobie przerwę od wyrobów z cukrem, więc takie ryżowe ciasteczka są mile widziane. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pierwszy raz widzę coś takiego:) fajne!:D

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny pomysł, na pewno spróbuję

    OdpowiedzUsuń
  8. oryginalnie! interesujący pomysł na spożytkowanie ryżu

    OdpowiedzUsuń
  9. te 50 gram ryżu to przed czy po ugotowaniu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. słuszne pytanie, dziękuję za zwrócenie uwagi, przed ugotowaniem 50 g, po ugotowaniu około 150 g.

      Usuń