pieczone

Pieczone, złote ziemniaki z curry

10/09/2012

Pieczone ziemniaki – nic ich nie zastąpi. Uwielbiam ponad wszystko i już kilka razy prezentowałam je w różnych wariantach. Dziś bardzo prosta wersja, o kolorze idealnie pasującym do obecnej pory roku. Jesień już się rozgościła, już nawet raz musiałam szyby od samochodu skrobać! Pewnie dlatego ciągle przez pomyłkę piszę z i m n i a k i, zamiast z i e m n i a k i, już popoprawiałam, żeby nie było. Na szczęście teraz u mnie świeci słońce i wszystko się złoci, mam nadzieję, że u Was też :-)

... i tak sobie myślę, co by tu z okazji tej jesieni jeszcze wymyślić, może jakiś mały konkurs dla Was? Macie ochotę? Pewnie tak, zobaczę, co da się w tej sprawie zrobić. Tak czy owak, zaglądajcie tu w najbliższym czasie!

© Mariola Streim
© Mariola Streim


Pieczone ziemniaki z curry

ziemniaki
nieco oleju
curry
sól

Włączyć piekarnik i w międzyczasie przygotować ziemniaki.
Ziemniaki obrać, umyć i pokroić w księżyce. Umieścić w misce posypać solą, curry, polać olejem, dokładnie wymieszać i ułożyć na blaszce. Ważne, aby była tylko jedna warstwa.

Piec ok. pół godziny przy temperaturze ok. 190 ˚C.

Doskonale sprawdza się piekarnik do pizzy, jest mały, szybko się nagrzewa, a porcja jest w sam raz na dwie osoby.

Smacznego, złocistego ziemniaka!

You Might Also Like

14 Komentarzy

  1. Pieczone domowe ziemniaczki to coś pysznego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowny kolor maja te ziemniaki.:) pycha.

    OdpowiedzUsuń
  3. Najbardziej lubię z ziołami prowansalskimi ;) ale chętnie wypróbuje wersję z curry :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja naprawdę polecam:)
    http://kuchareczkamala.blogspot.com
    Ni i zapraszam do siebie przy okazji:))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć. Jestem z bloga www.wymiankowatakadziwna.blogspot.com możesz się zgłosić ; ) Na pewno ktoś wyśle za granice. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak tak uwielbiamy konkursy:)
    Ziemniaki wyglądają super, a na myśl o curry od razu robi się człowiekowi równie ciepło, co u Ciebie na talerzu żółto.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochamy pieczone ziemniaki, te z curry jeszcze mocniej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pieczone ziemniaczki pychota!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ziemniaki z curry? No czemuż ja wcześniej na to nie wpadłam?? Świetny pomysł :-D

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje ulubione :) Jutro u nas na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  11. curry to u mnie w domu chyba najbardziej lubiana przyprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wypróbowałam dzisiaj i mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, to mój nowy ulubiony przepis. pychota!!! i jakie proste...

    OdpowiedzUsuń
  13. wygląda to pysznie i dodatek curry jest bardzo zachęcający :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie proste a takie efektowne :)

    OdpowiedzUsuń