ciasta i ciasteczka

Ciasto marcepanowe z gruszkami i jagodami

9/14/2012

Ostatnio moje ciasta nie były szałowe, żeby nie napisać, „nie wychodziły mi“. Nie żeby niesmaczne były, co to to nie. Były pyszne, ale jakieś takie nie na pokaz. Pewnie przepisy nie były dopracowane, a takich nie polecam dalej. Tymczasem zobaczyłam na blogu zielenina, ten oto przepis i pomyślałam – to jest to, takie ciacho musi być super. I jest. Zrobiłam je nieco inaczej, gdyż każdą rzecz muszę zrobić jakoś po swojemu, pokroiłam gruszki w krążki i zamiast jeżyn dodałam jagody. Przy okazji odkryłam, że gruszki z jagodami, tworzą rewelacyjne połączenie smakowe. Bardzo Wam polecam, może ten przepis zrobi blogową karierę? Jest tego wart!



© Mariola Streim
© Mariola Streim



Ciasto marcepanowe z gruszkami i jagodami

100 g miękkiego masła
150 g mąki orkiszowej
100 g masy marcepanowej pokrojonej w drobną kostkę
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 jajka
50 g cukru
50 g jogurtu naturalnego
4 gruszki
sok z 1 cytryny
2 garście jagód
1/4 szklanki syropu klonowego

Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę, dodać po kolei po jednym jajku, gdy poprzednie już dobrze się połączy. Cały czas ucierając dodawać partiami mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, a na koniec jogurt naturalny. Do gotowej masy dodać pokrojony marcepan i dokładnie wymieszać. Ciasto wlać do wysmarowanej masłem formy*.
Sok z cytryny wycisnąć do sporej miski. Gruszki obrać, dwie z nich pokroić w krążki, wykroić gniazda nasienne, natychmiast wymieszać z sokiem z cytryny aby nie ściemniały. Dwie pozostałe gruszki obrać, usunąć gniazda i rozgnieść widelcem, z dodatkiem odrobiny soku z cytryny.
Plasterki gruszki odcedzić, zalać je syropem klonowym, delikatnie wymieszać, aby nie połamać plasterków. Rozgniecione gruszki wykłożyć na ciasto, na wierzchu ułożyć gruszkowe plasterki, w dziurki i pomiędzy plasterki umieścić jagody.
Zachować syrop klonowy spod plasterków gruszek.
Piec ok. 45 min. przy temperaturze ok. 180 ˚C z blachą pod kratką, bo może wyciekać sok. Ciepłe opryskać pozostałym syropem klonowym. Zostawić w foremce aż wystygnie, zimne przełożyć na talerz.


*muszę przyznać, że ja nigdy niczym nie smaruję, ani nie wykładam, ale używam formę ze szklanym dnem, więc może dlatego nie jest to konieczne. Foremka taka jest bardzo praktyczna, gdyż ciasta nie trzeba przekładać.

You Might Also Like

15 Komentarzy

  1. Marcepan, gruszki i jagody? Mnie to bardzo odpowiada :) Twoje ciasto prezentuje się wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda super - kolory mieszają się i nie dopuszczają, przynajmniej na Twoim blogu, by jesień się panoszyła tu i ówdzie. Wróżę temu przepisowi karierę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Składniki wspaniałe! A ciacho wygląda przepysznie! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. pełne zaskoczenie, świetnie połączyłaś te smaki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda rewelacyjnie! Jeszcze nie jadłam gruszek w połączeniu z jagodami, ale skoro tak zachwalasz, to muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jak marcepan to idealne dla mojej mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. doskonałe połączenie składników:)pycha!

    OdpowiedzUsuń
  8. Marcepan uwielbiam! Nie potrafię sobie nawet wyobrazić,jak pyszne musi być to ciasto!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. a jak cudnie wygląda z góry to ciasto, świetny przepis! w ogóle genialny ten Twój blog, jak to się stało że wcześniej tu nie trafiłam???
    pozdrawiam ciepło
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  10. jakie powstały fajne kieszonki gruszkowe na te jagody :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O rany ale kolory! Uwielbiam marcepan! i po co ja tu zajrzałam:D

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla mnie ciasto super! Już za sam fakt, że ma w sobie marcepan daje mu 10 punktów:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie jestem fanką marcepanu, ale to ciacho tak cudnie wygląda, że na pewno bym się skusiła na kawałeczek! Boskie kolory! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. o gdybym miała jagody:)))

    OdpowiedzUsuń