Spacer po Frankfurcie nad Menem

10/04/2011

Korzystając z okazji, że w sobotę było takie lato, i że byłam akurat we Frankfurcie nad Menem, postanowiłam podzielić się z wami wrażeniami. Miałam na to tylko kilka godzin, więc będzie to absolutnie szybki zarys tego, co można tam zobaczyć. Jutro druga część, ta bardziej kulinarna, zaprezentuję wam typowe danie i typowy napój z tego miasta. Będzie też mały konkurs :-)

Czułam się jak prawdziwy turysta, wyobrażałam sobie, jak widzi to miasto osoba, która jest tu pierwszy raz i ma niewiele czasu. Najbardziej zadziwiające są kontrasty. Cała masa drapaczy chmur razem ze starymi, zabytkowymi kamienicami w jednym mieście. Tak można to nazwać w skrócie. Kiedyś myślałam, że każde miasto niemieckie tak wygląda, a tu się okazuje, że właśnie te nowoczesne akcenty powodują jego wyjątkowość. W trakcie II wojny światowej zniszczenia miasta były tak duże, że postanowiono odbudować je w nowoczesnym stylu. Od tej pory coraz więcej drapaczy chmur wspina się do nieba, błyszczą w słońcu i są tak piękne, że zapierają dech. Drapacze chmur to oddzielna bajka i trzeba mnóstwo czasu, aby je zwiedzić. Jest nawet taki dzień w roku, kiedy można wejść do środka, oglądać miasto z perspekrywy lotu ptaka, z ich tarasów widokowych. Kiedyś miałam okazję być w niektórzych z nich i emocje są. Szczególnie, jak się ma lęk wysokości. Jazda szklaną windą przyklejoną do fasady Commerzbank, to już coś!
Na moich zdjęciach za bardzo tych gigantów nie widać, następnym razem zrobię wam zdjęcia z drugiego brzegu Menu, skąd można podziwiać piękną i charakterystyczną sylwetkę miasta.

Właściwie powinnam zacząć od początku, ale postanowiłam zacząć od bardzo intrygującego budynku „z dziurą“.
  
My Zeil, futurystyczna galeria Handlowa,
budynek zaprojektowany przez włoskiego
architekta Massimiliano Fuksas 
My Zeil, przez otwór w budynku widać niebo
Rynek z zabytkowymi kamienicami (rekonstrukcja)
należy do nabardziej znanych miejsc w Niemczech
Men
Katerda w tle, a za pierwszym planie domy mieszkalne
nad brzegiem Menu, budynki z różnych epok można
spotkać w bliskim sąsiedztwie
Kościół Św. Pawła (Paulskirche), tu w r. 1848 obradował
pierwszy demokratyczny parlament

Pomnik Goethego
Centrala Commerzbank, do niedawna
najwyższy budynek w Europie (300 m)
Fontanna, na placu przed Starą Operą
Stara Opera
Zeil, nawiększy deptak z galeriami handlowymi w Europie,
tak przynajmniej twierdzą mieszkańcy Frankfurtu
Na Zeilu można spotkać wielu artystów ulicznych
Zeilgalerie, nowoczesna galaria handlowa
oczywiście na Zeilu
Zeilgalerie z podświetloną fasadą

Mam nadzieję, że chcociaż trochę wam się podoba, zapraszam jutro, na ciąg dalszy :-)







You Might Also Like

0 Komentarzy